Ta strona używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej na ten temat. Zamknij

Czym jest SII?

Cyfrowy Polsat z ponad miliardem zysku netto w 2015 roku i największą oglądalnością

© kentoh - Fotolia.pl

Cyfrowy Polsat opublikował wyniki za 2015 rok. Większym zainteresowaniem może cieszyć się jednak ogłoszone wezwanie na akcje Midasa. Więcej na ten temat pisaliśmy w oddzielnym artykule, dostępnym w tym miejscu. Poniżej prezentujemy wybrane pozycje wynikowe ze sprawozdania finansowego grupy za 2015 rok.

 

Wybrane pozycje wynikowe (mln zł)

2015 r.

2014 r.

Przychody

6 533,1

5 084,7

Wynik operacyjny

1 985,8

1 442,4

Wynik EBITDA

3 685,1

2 738,3

Wynik brutto

1 332,4

314,2

Wynik netto

1 163,4

292,5

Źródło: Cyfrowy Polsat S.A.

 

W 2015 roku przychody Cyfrowego Polsatu wyniosły 6,5 mld zł wobec 5 mld zł rok wcześniej. Łączna liczba aktywnych usług generujących przychód, czyli tak zwany wskaźnik RGU, wyniosła 16,5 mln zł, z czego 77% usług była świadczona w modelu kontraktowym. W segmencie usług kontraktowych średnia ilość usług na użytkownika wyniosła 2,13 (wobec 2,01 na koniec 2014 roku), a średni przychód na klienta, czyli wskaźnik ARPU, wyniósł 88,3 zł (wobec 87,2 zł przed rokiem). W segmencie usług przedpłaconych (pre-paid) wskaźnik ARPU wyniósł 18,5 zł (wobec 18,2 zł). Na koniec grudnia 2015 roku z programu smartDOOM korzystało 1 mln klientów, przy RGU 3,04 mln i ARPU 30 zł.

 

Udział oglądalności
Źródło: Cyfrowy Polsat S.A.

Wynik operacyjny grupy w 2015 roku wyniósł blisko 2 mld zł, EBITDA 3,69 mld zł, a zysk netto 1,16 mld zł. Znaczna poprawa jest głównie efektem konsolidacji wyników grupy Metelem od 7 maja 2014 roku. W 2015 roku grupa poniosła mniejsze koszty finansowe – 664,6 mln zł wobec 1 146 przed rokiem. W dniu 29 stycznia bieżącego roku spółka zakończyła proces refinansowania dotychczasowego zadłużenia, co przyniesie oszczędności odsetkowe w wysokości około 400 mln zł rocznie. Przepływy wygenerowane na działalności operacyjnej wyniosły 2,89 mld zł.

 

Przychody grupy z reklamy telewizyjnej i sponsoringu wyniosły 1,04 mld zł, a więc urosły o 8,6% rok do roku, czyli więcej niż rynek, który wzrósł w tym okresie o 4,6%. Udział grupy w rynku reklamy wzrósł do 26%. W 2016 roku oczekuje jednocyfrowego wzrostu dla całego rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu. Kanały grupy w 2015 roku odnotowały największą oglądalność. Udział w oglądalności głównego kanału Polsat wyniósł 13,2%, a kanałów tematycznych 11,4%, co daje łączny udział 24,6%.

 

Do godziny 13:30 kurs akcji Cyfrowego Polsatu tracił 0,6% (29.02.16). Na wykresie wyrysowało się ważne wsparcie na poziomie 20 zł, od którego kurs akcji odbił się z końcem stycznia bieżącego roku. Najbliższy opór można wyznaczyć na poziomie 24 zł, a powyżej na linii trendu spadkowego, która przebiega obecnie w okolicach 25,60 zł.

 

Cyfrowy Polsat - Analiza techniczna
Źródło: stooq.pl

 

Źródło: Cyfrowy Polsat S.A.

Zobacz również:

18.04.2018, Aktualności

Podmiot powołany przez SII będzie wydawać rekomendacje inwestycyjne!

18.04.2018, Aktualności

Podmiot powołany przez SII będzie wydawać rekomendacje inwestycyjne!

Zadaniem nowego podmiotu – Domu Analiz SII – będzie dostarczanie pokrycia analitycznego emitentów, którzy do tej pory nie cieszyli się dużym zainteresowaniem instytucji finansowych.

Zobacz więcej

Cyfrowy Polsat z ponad miliardem zysku netto w 2015 roku i największą oglądalnością
Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Przygotowanie Długoterminowej Strategii Biznesowej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie